اعتراض

اینجا هر چیزی آزاده.. از اعتراض تا ..

اعتراض

اینجا هر چیزی آزاده.. از اعتراض تا ..

پروتکل امضا شد نشدم که نشد...

در مورد پروتکل یک چیز را باید بگویم و آن این است که امضا کردن آن توسط یک کشور دل به خواهی ست و هیچ اجباری بر آن نیست چون همه ی کشور ها معاهده ی منع افزایش سلاح های هسته ای را امضا کرده اند.
به طور خلاصه بخواهم بگم زمان شاه شاه این معاهده را امضا کرد و سعی کرد زیر آبی سلاح اتمی بسازد که نمی دونم چرا یک دفعه انقلاب شد.(باید اضاه کنم که طبق اون عهد تنها کشورهایی که در آن زمان سلااح اتمی داشتند اجازه ی نشر آنرا داشتند ولی اجازه ی فروش به کشور های دیگر را نداشتند. یعنی قدرت دست ۸-۹ تا کشور)
تا شاه اومد زیر آبی بره گذاشتندش کنار . ایران امروز هم تا اومد یک کمی شیطونی کنه بهش گیر دادند که باید پروتکل را امضا کند.
اگر پروتکل و تنها پروتکل امضا شود(توضیح میدم) تنها اجازه ی حضور و نظارت بر فعالیت های اتمی ایران قوی تر می شود. طبق این قرارداد هم ُ ایران اجازه ی استفاده از انرژی اتمی را دارد.
 ولی در تلویزیون خیلی راحت می گویند که با امضای این قرارداد ایران از انرژی اتمی باید بگزرد..
زیاد به حاشیه رفتم.
از این جهت گفتم فقط پروتکل چونکه تجربه نشون می ده ایران توی این ۱۰۰(نیم دونم عددشو) سال هیچ عهدی نبسته که در کنارش چیزی را به خارجی ها نداده باشد....خنده داره....

فکر کنم دوباره برگشتم به سر فعالیت اصلیم....

می خواستم با کمی تاخیر به اطلاعتون برسونم چطور دو تا مستند ساز(؟) آزاد شدند....

طبق خبر هایی که تنها گوشه ایش به ما میرسید تعداد زیادی از طالبان درون ایران هستند و ایران به اونها به قولی پناه داده بود . امریکا هم که در به در دنبال اینها بود (چونکه بن لادن دستگیر شد و دیگر اعضای طالبان هنوز پیدا نشده بودند.) قرار بود که ایران در برابر تسلیم کردن این افراد(که با خانواده شان حدود 350 نفر بوده اند) چیزی از امریکا بگیرد. در آغاز مسئولان ایرانی میخواستند تسلیم کردن این افراد را با بسته شدن پرونده ی مجاهدین معاوضه کنند اما بعد از قضیه ی مستند سازان تعداد زیادی از این افراد با تنها دو نفر مستند ساز عوض شد.

 یعنی واقعا دو تا مستند ساز برای مسئولان ایرانی اینقدر می ارزند؟

تنها دو برداشت به ذهنم رسید یکی اینکه آنها مستند ساز نبوده اند و یا اینکه ایران از سر و صدایی که بلند شد سوء استفاده می خواهد بکند. مثلا این دو نفر مستندی از ایران و به نفع ایران بسازند و همه مردم دنیا برای اینکه ببینند این فیلم چیست میروند آنرا ببینند و....

همین.